Želimo da živimo u našoj zemlji – poručili srednjoškolci iz BiH prilikom posjete institucijama EU u Briselu

Pobjednički video na temu odliva mozgova koji poziva bh. vlasti na reagovanje sa porukom “Želimo da živimo u našoj zemlji #stopodlivumladih”, izabran je putem glasanja na društvenim mrežama i ocjenjivanjem stručnog žirija za najbolji u konkurenciji od pet video spotova urađenih kroz projekat sa mladima – #E4U, a kojeg je treću godinu zaredom pokrenuo Ured specijalnog predstavnika EU (EUSR) u Bosni i Hercegovini.

Nakon obilaska Evropskog parlamenta u Briselu, tim srednjoškolaca iz BiH predstavio je pobjednički video spot zvaničnicima Evropske komisije i Evropske službe za vanjsko djelovanje.

“Ovim videom smo htjeli pokazati da su mladi ljudi resurs, a ne problem,” rekao je devetnaestogodišnji Tarik iz Visokog iz pobjedničkog tima koji je nagrađen studijskim putovanjem u Brisel i posjetom institucijama EU.

Pored odliva mozgova, teme koje su srednjoškolci identifikovali kao prioritete kroz istraživanje koje je sprovedeno među 16.000 učenika diljem Bosne i Hercegovine su ekonomski i obrazovni sistem u BiH, mobilnost mladih, vršnjačko nasilje, i govor mržnje. Teme su potom obrađene kroz video spotove.

“Svaki od napravljenih video spotova govori o temama koje su zajedničke svim zemljama EU. Evropska unija predstavlja mnogo više od ekonomskog prosperiteta, ona predstavlja zajedničke vrijednosti – vrijednosti o kojima upravo komunicirate kroz ove video uratke,” rekla je direktorica za Zapadni Balkan pri Generalnoj direkciji Evropske komisije za susjedstvo i pregovore o proširenju (DG NEAR) Genoveva Ruiz-Calavera, naglašavajući ulogu mlađih generacija na Zapadnom Balkanu u zajedničkom komuniciranju sa Evropskom unijom o problemima sa kojima se suočavaju.

Video spot o odlivu mozgova dobio je najveći broj glasova na društvenim mrežama i od strane stručnog žirija, kojeg su sačinjavali režiser, producent i scenarist Ademir Kenović, glumac i režiser Zenit Đozić, arhitekt i producent Midhat Kapetanović, potom režiser i pisac Tarik Hodžić, te direktorica account-a “Mita Group” Đejla Mahmutović.

Srednjoškolci iz BiH su tokom studijske posjete Briselu također posjetili Kuću evropske historije i izložbu “Burna mladost”, koja dokumentuje historiju mladih Evropljana počevši od 1940-ih godina i njihovu težnju ka društvenim promjenama i većim individualnim slobodama, ali i potrazi za otvorenim kulturnim izražavanjem.

Zahvaljujući projektu #E4U, srednjoškolci iz BiH su prvi put dobili priliku da, uz pomoć vrhunskih bh. i regionalnih stručnjaka za komunikacije, kroz video produkciju na kreativan način predstave svoja viđenja pitanja koja se tiču mladih ljudi. Pobjednički tim i predstavnici timova danas završavaju studijsku posjetu Briselu.

Svi video spotovi mogu se pogledati na YouTube kanalu EU u BiH.

Europa.ba