Milka Kazazović, ZenicaKljučna stvar bi bila postavljati pametne ljude na pozicije po sposobnostima, poštenju i znanju a ne po nacionalnosti, pripadnosti stranci ili nepotizmu. Tek tada bi prave vrijednosti dobile šansu da isplivaju iz ove kaljuže u kojoj se trenutno svi nalazimo. Činjenica je da ljudi odlaze zato što ne mogu da se dokažu i zato što je sve nekako bitnije od toga ko koliko zna i vrijedi. Kad odu negdje na Zapad, u stranu zemlju, mladi ljudi dobiju šansu da se dokazuju po znanju i vrijednostima, te uglavnom uspiju i jako dobro prolaze. |
Damir Radenković, BrčkoPitanje zahtjeva kompleksniju analizu i sveobuhvatniji odgovor ali prvo što trebaju političari u BiH da povrate povjerenje mladih. Niko više ne vjeruje da vlasti rade za dobrobit građana. Kvalitetnijim programima za zaposlenje mladih i podsticaje u poljoprivrednim i proizvodnim djelatnostima, kao i sistemski rad na jačanju malih i srednjih preduzeća smanjio bi nezaposlenost koja je osnovni faktor “odliva mozgova” iz BiH. Prije svega potrebno je saslušati potreba građana i prema njima uraditi strategije razvoja u BiH i time ciljanu populaciju uključiti u sistem odlučivanja. jedino će na taj način vlasti u BIH biti u službi naroda a ne obrnuto. To je faktor koji bi zaustavio mlade da grade BIH a ne da traže izlaz van nje. |
Vedrana Kisić, LivnoNajbolji i najpametniji trebaju priliku da grade i, kad i gdje treba, poprave ovu i ovakvu BiH, uništenu ratovima, besmislenom mržnjom, korupcijom i apatijom. Osnovni faktor bi bio bar djelić sigurnosti da ćemo svi imati fer priliku kad jednom završimo školovanje. Budućnost i sigurnost ne bi smjela biti uslovljena članstvom u političkim strankama, time da li je neko već dovoljno imućan da svojoj djeci „kupi“ ili „napravi“ radno mjesto. Uspostavljanje pravog sistema vrijednosti i jednakosti za sve i to zakonom i oštrim kaznama za „štela sistem“ zagarantovano. Pooštriti mjere kojima se kažnjava namještanje poslova i podsticati mlade i pametne da pokrenu svoj biznis. Uvođenje praktičnijeg obrazovanja umjesto ovog koje se bavi prevaziđenim teorijama – obrazovanje zasnovano na praktičnim primjerima, aktuelnim informacijama, novim trendovima u nauci, tehnici i društvu. Za početak. |