Dječak koji se nije želio igrati sa djevojčicama, a kojem je djevojčica postala najbolja drugarica

Prije polaska u Dnevni centar u Bihaću sedmogodišnji Anel Bećirspahić se nije želio igrati sa djevojčicama, a u porodici nije bilo dječaka s kojima bi se mogao igrati. Od proljeća 2018. godine, Anel je redovni posjetilac centra gdje ga je osoblje pripremalo za polazak u školu u koju je na jesen krenuo, a gdje danas zajedno u klupi sjedi s djevojčicom koja mu je postala jedna od najboljih drugarica.

On je mnogo napredovao, poboljšana mu je pažnja, dobar je prema drugoj djeci, grli ih, igra se. Anelova školska drugarica je u vrtiću u koji je išla imala drugara – dječaka s poteškoćama. Kada su krenuli u školu brzo se sprijateljila s Anelom a on ju je, kao i druge djevojčice, rado prihvatio u društvo“, priča nam Anelova učiteljica iz osnovne škole Maja Ivanović.

Maja je u redovnom kontaktu s Ivonom Ramekić i Unom Halilagić, učiteljicom i psihologinjom iz Dnevnog centra, gdje je Anel u početku dolazio svaki dan, a sada dolazi jednom sedmično. Svjedoči kako joj je saradnja sa Centrom najviše pomogla u procesu prilagođavanja školskog programa Anelovim potrebama, što je u velikoj mjeri rađeno u skladu sa informacijama o njegovom napretku i navikama koje su obezbjedile Ivona i Una.

Učiteljica Ivona također smatra da je Anel mnogo napredavao u svom radu i komunikaciji sa vršnjacima: „Na početku se nije mogao lako koncentrisati, a sada mirno sjedi, crta i boji. U interakciji s vršnjacima je usvojio mnogo toga što prenosi i u školu“, kaže Ivona, a Anel nam pokazuje netom obojeni crtež te priča šta najviše voli da radi u Centru i školi: „Volim da se igram i da crtam. Neki dan su svi u školu donijeli mede da ih crtaju, a ja sam donio svog plišanog cuku. Imam i pravog cuku, zove se Reks i s njim se igram kad sam kod kuće“, priča nam Anel dok se priprema za polazak u drugu smjenu.

Zbog teške materijalne i zdravstvene situacije u porodici, Anel nije imao priliku pohađati predškolske programe i razvijati vještine potrebne za školu, te je njegov polazak u prvi razred bio odgođen za jednu godinu. Anelova mama Sabaheta kaže da za manje od godinu dana Anelovog boravka u Dnevnom centru već primjećuje napredak:„Odrastao je uglavnom okružen odraslima, i na početku je bio povučen i sramežljiv s djecom, a danas se s njima igra i ima drugare. Kasnio je godinu s polaskom u školu, ali mu je dolazak u Centar pomogao i pripremili su ga tako da je polazak bio manje stresan.“

Program podrške roditeljima jedna je od bitnijih komponenti povratka djece u obrazovni sistem i prevencije napuštanja školovanja, na čemu se radi i kroz projekat „Bright4All – Osnovno pravo na obrazovanje za svu djecu u Bosni i Hercegovini“ koji finansira Evropska unija s 350.000 eura, a provodi Save the Children, u partnerstvu s Omladinskim centrom “Vermont” iz Brčkog i Udruženjem “Žene sa Une” iz Bihaća.

Veoma bitno je pružiti podršku porodici, kada je u pitanju djetetov razvoj, a posebno njegovo obrazovanje. Roditelji jesu oni koji imaju obavezu da vode brigu o svom djetetu, ali u situacijama kada su ograničeni, kako svojim ličnim, tako i materijalnim kapacitetima, društvo je to koje im treba pomoći“, ističe direktorica Save the Children za sjeverozapadni Balkan Andrea Žeravčić.

U okviru projekta u Unsko-sanskom i Tuzlanskom kantonu u FBiH, Prijedoru i Bijeljini u RS te u Brčko distriktu, provedeno je lokalno akciono istraživanje o uzrocima i razmjerama napuštanja školovanja u kojem je učestvovalo 1132 djece iz ovih područja u BiH. Osim na direktne korisnike, projekt umnogome utiče i na same aktere koji u njemu učestvuju, kao i na organizacije civilnog društva u lokalnim zajednicama.

I upravo je jedan od ciljeva projektaBright4All”, da organizacije civilnog društva ojačaju svoje kapacitete kako bi dugoročno doprinijele procesu povratka djece u obrazovni sistem, kao i prevenciji napuštanja školovanja:„U skladu s tim ciljem, kroz razne socijalne servise koje imamo na raspolaganju – od Programa podrške porodici do ostalih – sve ono što je rađeno kroz Projekat smo prenijeli na svo osoblje koje učestvuje u radu s djecom u Dnevnom centru, da kroz svoj svakodnevni rad obrate posebnu pažnju na prevenciju napuštanja i da pruže svu raspoloživu podršku povratku djece u obrazovanje“ – kazala je Aida Behrem, izvršna direktorica Udruženja “Žene s Une”, dodajući da je takav vid angažovanja doprinio i Anelovom polasku u školu.

Europa.ba