Znanje koje ima upotrebnu vrijednost – mladi Tuzlaci uče o prošlosti svog grada

Najmlađi Tuzlaci često nemaju priliku vidjeti uživo ono o čemu uče u školi. Ponukani željom da najmlađe obrazuju o bogatoj geološkoj prošlosti Tuzle, NERDA je u saradnji sa osnovnim školama, organizovala edukacije u Arheološkom parku Tuzla.

„Mi u Tuzli nemamo muzeje, djeca nemaju gdje učiti o prošlosti ovog grada“, kaže Zlata Odobašić iz Razvojne agencije NERDA objašnjavajući da je jedini muzej u Tuzli Muzej istočne Bosne, koji se, pojašnjava, nalazi u lošoj situaciji.

Edukacije, kao i obnova Arheološkog parka, podržani su u okviru Regionalnog programa lokalne demokratije na Zapadnom Balkanu, koji finansira Evropska unija, a provodi UNDP. U saradnji sa Gradom Tuzla, praktična i kvalitetna edukacija najmlađih građana o geo-historijskom naslijeđu Tuzle prepoznata je kao jedan od prioriteta u ovoj lokalnoj zajednici.

Cilj edukacijskih izleta u Arheološki park je upoznati mališane sa prošlošću njihovog grada kako bi je njegovali i očuvali od zaborava. Sa predavačem Senadom Begovićem mališani su učili o prvim nastambama, starom načinu proizvodnje soli, te izradi nakita i oruđa. Osim toga, učili su i o novijoj historiji Tuzle, te umjetnicima koji potiču iz tog grada.

Na pitanje kako mu se dopada izlet u Arheološki park, desetogodišnji Emir kaže: „Ovdje mi je ekstra! Volim prošlost, historiju, zagonetke, svemir…“ – „Zato ga i zovu Emir- svemir“, dodaje u šali njegov drug Tarik, a Emir nastavlja: „Najviše mi je bila nepoznata izrada nakita.“

Njihova školska drugarica Merjem kaže da voli gledati dokumentarne filmove i da joj je zanimljivo učiti o prošlosti Tuzle: „U školi smo učili da je ovdje nekad bilo Panonsko more. Na radionici sam naučila o nastanku planete, a i o historiji Tuzle i o slikarima sa ovog područja. Reći ću svim drugarima i drugaricama da dođu!“

Mališani Mersad i Harun prepričali su za šta služi posuda za isoljavanje: „Stave se kocke soli, zapali se vatra ispod, onda to isparava, a ono što ostane – to se koristi, to je so.“

Učiteljica Osnovne škole „Centar“ Jasmina Mehmedović kaže da je nastava izvan učionice uvijek dobra, te da je to „znanje koje ima upotrebnu vrijednost.“

„Ono o čemu smo slušali ovdje je nešto što učimo u predmetu Moja okolina – o Panonskom moru, posudama za isoljavanje… Važno je tematski planirati. Djeca ne usvajaju gradivo po segmentima, nego po temama. Danas smo se dogovorili da će naš sljedeći čas u prirodi biti čas likovnog ispred sojenica“, dodaje Mehmedović.

Crteže koje su napravili tokom izleta mališani su poklonili Arheološkom parku, zamolivši ih da ih izlože za buduće posjetioce. Otvaranjem novih sadržaja, Arheološki park na Panonskim jezerima u Tuzli pružit će priliku svim građanima Tuzle, uključujući i one najmlađe, da saznaju više o prošlosti svoga grada.

 

 

Europa.ba